1. با یک ضربه قوی شروع کنید: یک ضربه قدرتمند می تواند به شما در تولید سرعت و قدرت از همان ابتدا کمک کند. روی استفاده از پاها و باسن خود برای جلو بردن خود تمرکز کنید.
  2. بدن خود را روان نگه دارید: سعی کنید با صاف نگه داشتن بدن خود تا حد امکان، کشش را به حداقل برسانید. این به این معنی است که سر خود را پایین نگه دارید، شانه های خود را شل کنید، و دست ها و پاهای خود را در یک خط مستقیم قرار دهید.
  3. از آرنج بالا استفاده کنید: بالا نگه داشتن آرنج می تواند به شما کمک کند قدرت و سرعت بیشتری تولید کنید. روی عقب کشیدن بازوها و سپس هل دادن آنها به سمت جلو با آرنج هایتان تمرکز کنید.
  4. شنا با سرعت ثابت: حفظ سرعت ثابت در طول مسابقه می تواند به شما کمک کند تا شتاب بیشتری داشته باشید و از رقبای خود جلوتر بمانید. سعی کنید از کاهش یا افزایش سرعت غیر ضروری خودداری کنید.
  5. از چرخش سریع استفاده کنید: چرخاندن سریع دست‌ها می‌تواند به شما کمک کند سرعت و قدرت بیشتری تولید کنید. روی نگه داشتن دستان خود با سرعت بالا تمرکز کنید.
  6. شنا با یک هسته قوی: درگیر کردن عضلات مرکزی بدن می تواند به حفظ تعادل و ثبات در آب کمک کند. این به شما این امکان را می دهد که به طور موثرتر و موثرتر شنا کنید.
  7. شروع خود را تمرین کنید: یک شروع قوی می تواند تفاوت را در یک مسابقه آزاد ایجاد کند. شروع خود را تمرین کنید تا بهترین شروع ممکن را داشته باشید.
  8. روی تکنیک خود تمرکز کنید: تکنیک خوب برای پیروزی در مسابقه آزاد ضروری است. روی استفاده از تکنیک مناسب در طول مسابقه تمرکز کنید.
  9. آرام بمانید: آرامش کلید شنای موثر است. سعی کنید در طول مسابقه آرام و متمرکز بمانید.
  10. از شناور کششی استفاده کنید: شناور کششی می تواند به شما کمک کند روی تکنیک بالاتنه تمرکز کنید و قدرت خود را افزایش دهید.
  11. شنا با کیک بورد: استفاده از کیک بورد می تواند به شما کمک کند روی تکنیک ضربه زدن خود تمرکز کرده و قدرت خود را افزایش دهید.
  12. نوبت خود را تمرین کنید: چرخش خود را تمرین کنید تا در آب راحت تر و کارآمدتر شوید.
  13. در شرایط فشار آرام بمانید: مسابقات سبک آزاد می تواند شدید باشد، اما مهم است که تحت فشار آرام بمانید. نفس عمیق بکشید و روی تکنیک خود تمرکز کنید.
  14. از یک مربی تمپو استفاده کنید: یک مربی تمپو می‌تواند به شما در حفظ سرعت ثابت در طول مسابقه کمک کند.
  15. تمرین در ضربات مختلف: تمرین در ضربات مختلف می تواند به شما کمک کند تا در آب همه کاره تر و سازگارتر شوید.
  16. شنا با اسنورکل: شنا با اسنورکل می تواند به شما کمک کند روی تکنیک خود تمرکز کنید و استقامت خود را افزایش دهید.
  17. از لباس غواصی استفاده کنید: لباس غواصی می‌تواند شناوری و پشتیبانی بیشتری ایجاد کند که می‌تواند به شما کمک کند شنای مؤثرتری داشته باشید.
  18. تمرین در آب های آزاد: تمرین در آب های آزاد می تواند به شما کمک کند در آب راحت تر و مطمئن تر شوید.
  19. هیدراته بمانید: هیدراته ماندن برای عملکرد مطلوب ضروری است. قبل و در طول مسابقه حتما آب فراوان بنوشید.
  20. خواب کافی داشته باشید: خواب کافی برای عملکرد مطلوب ضروری است. 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید.
  21. رژیم غذایی متعادل داشته باشید: داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما در حفظ انرژی و تمرکز در طول مسابقه کمک کند.
  22. تکنیک های تجسم را تمرین کنید: تجسم می تواند به شما کمک کند از نظر ذهنی برای مسابقه آماده شوید. خود را در حال شنا به سوی پیروزی تصور کنید.
  23. متمرکز بمانید: متمرکز ماندن برای برنده شدن در یک مسابقه آزاد ضروری است. حواس تان به کار در دست باشد و اجازه ندهید حواس پرتی ها مانع شوند.
  24. از خودگویی مثبت استفاده کنید: خودگویی مثبت می تواند به شما کمک کند با انگیزه و متمرکز بمانید. با جملات تاکیدی مثبت خود را تشویق کنید.
  25. تکنیک‌های تنفسی را تمرین کنید: تکنیک‌های صحیح تنفس می‌تواند به شما کمک کند آرام و متمرکز بمانید. تنفس عمیق و بازدم آهسته را تمرین کنید.
  26. شل بمانید: شل ماندن می تواند به شما در حفظ انعطاف پذیری و تحرک در آب کمک کند. از تنش کردن یا خیلی سفت شدن خودداری کنید.
  27. تمرین با ساعت سرعت: تمرین با ساعت سرعت می‌تواند به شما کمک کند در طول مسابقه سرعت ثابتی داشته باشید.
  28. در آب آرام بمانید: آرامش کلید شنای موثر است. سعی کنید در طول مسابقه آرام و متمرکز بمانید.
  29. تمرین در شرایط مختلف: تمرین در شرایط مختلف می تواند به شما کمک کند تا تبدیل به مو شویدسازگار و مطمئن در آب است.
  30. از شناور کششی و کیک بورد با هم استفاده کنید: استفاده از شناور کششی و کیک بورد با هم می تواند به شما کمک کند هم روی بالاتنه و هم روی تکنیک ضربه زدن تمرکز کنید.
  31. تمرین حرکات مختلف با شناور و کیک بورد: تمرین در حرکات مختلف با شناور کششی و کیک بورد می تواند به شما کمک کند تا در آب همه کاره تر و سازگارتر شوید.
  32. اعتماد به نفس بمانید: اعتماد به نفس کلید پیروزی در مسابقه آزاد است. به خود و توانایی های خود ایمان داشته باشید.

در پایان، پیروزی در مسابقه شنای آزاد مستلزم ترکیبی از تکنیک، قدرت و آمادگی ذهنی است. با رعایت این 32 نکته، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید و شناگر آزاد بهتری شوید.

منابع :

  1. «شنای آزاد: راهنمای کامل» نوشته مایک باتم و ریچارد کی. اسمیت
  2. «هنر شنا» اثر تری لافلین
  3. «کتاب کامل شنا» نوشته فیلیپ ویتن و جیمز دبلیو پی اوون
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...